Vanaf 25 juni rijden we in Overijssel en Veluwe Noord een aangepaste (zomer-)dienstregeling
Sinds 25 juni rijden de bussen volgens een aangepaste dienstregeling. Dit betekent dat sommige buslijnen minder vaak, of helemaal niet rijden. De zomerdienstregeling duurt dit jaar wat langer dan anders: tot 30 september a.s. Maar de scholierenlijnen gaan weer rijden zodra de schoolvakanties zijn afgelopen.
Wat betekent dat voor mijn buslijn?
- De scholierenlijn 609 (Zwolle – Heerde Transferium) rijdt niet. Wie met de bus naar het Deltion College wil, kan met lijn 9 reizen.
- Lijn 109 (Eerbeek - Apeldoorn) rijdt niet.
- Overige scholierenlijnen rijden als de scholen open zijn. In de schoolvakantieperiode rijden deze lijnen dus niet.
- Lijn 7, 9 en 12 in Zwolle rijden zolang de scholen open zijn.
- De lijn 30, 40, 101, 111, 166, 167, 199, 201, 210, 217, 301 en 304 rijden in de spits minder vaak
De aangepaste dienstregeling in IJssel-Vecht geldt tot zaterdag 30 september. De scholierenlijnen gaan weer rijden zodra de schoolvakanties zijn afgelopen.
Vanaf maandag 21 augustus
rijden de scholierenlijnen in regio Midden weer. Het gaat om de volgende lijnen:
- lijn 604
- lijn 620
- lijn 650 t/m lijn 659
- lijn 674
- lijn 676
- lijn 687
- lijn 109 van Eerbeek naar Apeldoorn
Vanaf maandag 4 september
rijden ook de scholierenlijnen in regio Noord weer. Vanaf die datum rijden in heel IJssel-Vecht (Midden en Noord samen) de volgende (scholieren-)lijnen:
- alle lijnen met een 600-nummer, behalve lijn 609;
- lijn 109 van Eerbeek naar Apeldoorn;
- de Zwolsche stadslijnen 7, 9 en 12.
Buslijn 609 Zwolle – Heerde Transferium) rijdt niet tot 30 september. Buslijnen 30, 40, 101, 111, 166, 167, 199, 201, 210, 217, 301 en 304 rijden tot 30 september minder vaak in de spits.
Waarom duurt de zomerdienst langer dan anders?
Zoals veel organisaties heeft ook EBS, de vervoerder van RRReis in Overijssel en Veluwe-Noord, helaas te maken met personeelstekort. Daardoor vallen er geregeld busritten uit, omdat er dan gewoon te weinig chauffeurs zijn om alle bussen te kunnen rijden. Het is natuurlijk vervelend als busritten, soms op het laatste nippertje, vervallen. Met de aangepaste dienstregeling kunnen we het tekort aan chauffeurs veel beter opvangen. Dat zorgt voor een meer betrouwbare dienstregeling.
Goed om te weten:
Er kunnen altijd op het laatste moment ritten uitvallen, of andere aanpassingen zijn. Plan dus kort voor vertrek je reis van deur tot deur in de
reisplanner